Overdag rijden we met onze eigen truck van de ene drinkplaats naar de ander. Bij sommige drinkplaatsen is het zo druk, dat het bijna lijkt alsof er een speciale gelegenheid aan de gang is en de dieren hier met zijn alle hebben afgesproken. Een beetje zoals in de Lion King wanneer Mufasa de geboorte van Simba bekend maakt 🙂 Alleen dan zonder de leeuwen want die laten zich niet zo makkelijk zien. Maar we hebben geluk, net op het moment dat we in de truck aan onze lunch willen beginnen (in het park mag je de auto of truck uiteraard niet verlaten), spot de gids twee spelende welpjes aan de rand van het water.
Als je op de kaart kijkt dan zie je dat het noorden van Botswana vrijwel één groot natuurgebied is. Je vindt hier de bekendste parken en reservaten. Bijzonder aan Botswana is dat de dieren kunnen gaan en staan waar zij willen, er zitten geen hekken om de parken heen. Hierdoor zagen we ook onderweg van Maun naar Nata en Kasane gewoon langs de weg veel dieren. Bovendien heeft Botswana met meer dan 130. 000 olifanten de grootste olifantenpopulatie van het continent dus je bent er zeker van dat je hier olifanten zult zien. Namibië of Botswana Reizen in Namibië heb ik als behoorlijk comfortabel ervaren; de hotels waar we tijdens de reis verbleven waren luxe en onderweg was het niveau van voorzieningen als bijvoorbeeld restaurants en toiletten veel hoger dan ik van te voren had gedacht. In Botswana was dat allemaal net even iets minder.
Okavanga Delta in Botswana De Okavango Delta heeft een oppervlakte van 15. 000 vierkante kilometer en is de grootste delta van de wereld. Een delta is een gebied waar een rivier zich vertakt in kleine riviertjes. De Biesbosch is bijvoorbeeld ook een delta maar de Okavanga Delta is bijna 170 keer zo groot. En in het water zitten geen bevers maar nijlpaarden 🙂 Vaak monden die riviertjes uit in zee of een groot meer maar in het geval van de Okavanga vormt het water een moeras in de Kalahari woestijn.
Onze uitvalsbasis voor een bezoek aan de delta is de stad Maun. De eerste keer gaan we met een zespersoonsvliegtuigje. Vanuit de lucht zien we goed de vertakkingen van de rivier en al snel ook de eerste olifanten. Later zien we ook nijlpaarden. Het vliegen is niet inbegrepen bij de reis en kost $140 maar is absoluut de moeite waard. De volgende ochtend gaan we vroeg op pad om een tocht per mokoro, een traditionele kano, te maken door de delta. Erg spannend, want het wiebelt enorm.
Op safari in Namibië Tijdens een reis door Namibië, mag een bezoek aan Etosha natuurlijk niet ontbreken. In dit enorme park hebben we onder andere hyena’s, zebra’s, giraffen, struisvogels, neushoorns, olifanten en leeuwen gezien. Etosha National Park in Namibië Het bekendste Nationale park van Namibië is ruim 22.
Reizen in en emigreren naar Namibië - JoHo.org [toc] Namibië is een land in het zuiden van Afrika. en het is dus handig om goed op de kaart te kijken zodat je niet zonder brandstof komt te
NPO 1 - Live tv - NPO Start Om deze website goed te laten werken plaatsen we functionele cookies. We plaatsen analytische cookies om te bepalen welke onderdelen van de website het
000 vierkante meter groot. Gelukkig blijven we hier dan ook twee nachten. Beide overnachtingen zijn op het park, dat is perfect omdat de dieren natuurlijk juist ’s ochtends vroeg en ’s avonds actief zijn. We verblijven op twee verschillende resorts, Halali en Okaukuejo. Beiden hebben hun eigen ‘waterhole’, een natuurlijke of aangelegde drinkplek waar de dieren naar toe komen om hun dorst te lessen.
Live kijken - Eredivisie.nl Live kijken. De wedstrijden in de Eredivisie zijn momenteel in meer dan Nederland (1) ESPN (Live). Flagholland Namibië ESPN. Flagniger. Niger
Vogelreis Namibië - BirdingBreaks Onderweg maken we verschillende stops om vogels te kijken, waarbij we kans maken op soorten als de kleurrijke Lilac-breasted Roller, White-browed
In dit national park zie je echt een overvloed aan wildlife. Overnachten in het park zelf is een absolute aanrader. Leden van de Himba stam in het noorden van Namibië Botswana Net als in Namibië wonen er in Botswana relatief weinig mensen, zo’n 2 miljoen. Botswana is al sinds 1966 onafhankelijk en hier merk je dan ook een stuk minder van het koloniale verleden. Ook lijkt het op het eerste gezicht niet enorm toeristisch; Botswana voelt voor mij meer als het Afrika dat ik me van te voren ingebeeld had.
Pa en ma zijn waarschijnlijk op jacht en de twee kleintjes liggen hier samen een beetje te klieren. Bijzonder om te zien is hoe de andere dieren wel bij de drinkplaats durven te komen ondanks de aanwezigheid van de twee, maar duidelijk enorm op hun hoede zijn. Op safari in Botswana In Botswana zijn er drie verschillende plekken waar we een safari maken; de Okavanga Delta, Nata Sanctuary en Chobe national park.
In dit blog vertel ik je meer over beide landen, de natuurgebieden die we hebben bezocht en deel ik nog wat praktische informatie met je. De keuze voor een groepsreis Mijn reis begon in de badplaats Swakopmund en eindigde bij de Victoria Falls (die eigenlijk niet in Botswana liggen maar net over de grens in Zimbabwe). Ik boekte een ticket van Amsterdam naar Windhoek, de hoofdstad van Namibië en regelde een plekje in een minibus van Windhoek naar Swakopmund. Vanuit Victoria Falls kun je niet rechtstreeks naar Nederland vliegen, normaal gesproken ga je eerst naar Johannesburg (Zuid-Afrika) per bus of vliegtuig en reis je dan verder naar Nederland.
Studeren in Namibië | Een blog over universiteiten en het Om te studeren is het land heel erg fijn en ook de stad Windhoek is leuk om te wonen. Je kunt het beste bij de beide universiteiten kijken of
KAART Namibië Coronavirus: Aantal besmettingen, doden en Live Update - Kaart Corona in Namibië: Aantal besmettingen, Om te weten of op vakantie naar Namibië mogelijk is moet u kijken naar het